top of page

Plánovat či neplánovat si svůj život?

Mám radši surfovat na vlnách toho, co mi život nabízí nebo si mám tvořit život dle svých představ? A jak mám dosáhnout obojího najednou?


Postoj č.1: Nic si neplánuji. Plány mě stresují, stejně jich nikdy nedosáhnu. Občas ale mám pocit, že mě všichni využívají. Překvapivé ;-)


Postoj č.2: Plánuji si. Vizualizuji si. Představuji si. Miluji plánování. Doma mám nástěnku, na kterou si dávám obrázky toho, co chci prožívat. Kdo byl u mě doma, tak ji viděl. Chvíli se na tyto obrázky dívat je super. Když však ani po roce nemám nic než ten obrázek, je to k vzteku ;-)


Postoj č.3: Doma mi ležela jedna pěkná mandala. Bylo na ní usměvavé, zářící sluníčko se žlutými paprsky a s krásnýma světle-modrýma očima. Používal jsem jí jako pod-tácek pod talíře. Po pár měsících jsem se seznámil s dívkou, která tomuto sluníčku jakoby z oka vypadla ;-)


Závěr? Dívejte se pozorně, na co se často díváte.


Co firemní plánování? Obzvlášť pro majitele menších firem působí slovo: „plánovat“ jako červený hadr na býka.


Postoj č.1: Neplánuji si nic. Uvidí se. Hraji si se životem. Daří se mi. Do té doby, než mi přeroste vzniklý chaos přes hlavu…


Postoj č.2: Plánuji si. Svých plánů nedosahuji. Stresuji se a zuřím. ALE! Mé plány přilákaly mnoho šikovných lidí. Kdybych jim neřekl, co plánuji, nikdy bych tyto lidi nezaujal…


Postoj č.3: Vnímám své poslání na tomto světě. Různé okolní aktivity mi do tohoto mého poslání buď zapadají, nebo nezapadají. Držím si svůj cíl, cesta se ukazuje - postupně, někdy i překvapivě.


Závěr? Myslím, že je důležité si kolem sebe vytvořit jakési „pole“, které přitahuje ty správné lidi a události do mého života. Občas dostanu od života nabídku, která do mých cílů vůbec nezapadá. Pokud ale mám „své pole“, tak už vím, že zapadá. Jen o tom ještě nevím ;-)


Dá se toto „pole“ mého života/ mého vztahu/ mého projektu/ mého podnikání/ mojí firmy nějak nakreslit? Chci totiž lépe chápat, příčiny jevů - co, jak a proč se aktuálně děje v mém osobním nebo profesním životě.


Ano, dnes už vím, že má „pole“ se nakreslit dají. Přijďte si i Vy nakreslit svá "pole". "Pole" svého osobního, vztahového nebo profesního života...

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page